Follow | Dashboard
단순 여인
''pintu hati'' yang tak terlihat
Monday 26 March 2012 @ 13:23 | 6 Comment [s]

Auzubillahiminassyaitanirrajiim


Apa punya tajuk la kan? Kah3 (buat muka senyummm)

...............................

Bersabarlah duhaiii hati. Bilamana inginkan sesuatu (tapi kita nak sangatt) tapi kita tidak boleh/mampu…. Allah akan berikan benda tu pada kita dengan jalan yang dia redha. malah, lebih baik dari itu. (cuba pujuk diri)






Dan janganlah engkau menujukan pandangan kedua matamu dengan keinginan
kepada apa yang telah Kami berikan kepada beberapa golongan dari mereka yang kafir itu menikmatinya,
yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini,
untuk Kami menguji mereka padanya;
sedang limpah kurnia Tuhanmu di akhirat lebih baik dan lebih kekal.”
Ta Ha:131


Sesungguhnya   sesungguhnya   sesungguhnya   ‘’ yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini untuk Kami menguji mereka padanya”.

Bergetar jiwa.


Allahu Allah T.T

Apa yang patut kita lakukan?
Pertama,pejamkan mata  jika itu bukan milik kita. ya, walaupun semua tu sangat membahagiakan, ya.. kedua, yakin dengan janji Allah. dan ketiga, bantulah agama Allah agar iman terpelihara, supaya keyakinan pada Rabb takkan sekali-kali luntur.

Saya juga masih mengajar diri untuk itu.

Sesungguhnya nikmat yang paling manis dalam kehidupan adalah menahan Sabar.
walaupun agak payah. Huhu.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak memahami keadaan diri kita, supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.  Insya’Allah.

Dan

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak sempurna, supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah
pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan.

Walaupun saya tahu saya tidak ikhlas. Astaghfirullah.

Tentang ini cukup hanya DIA  yang tahu. ^___^

When you feel all alone in this world
And there’s nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
ALLAH knows
ALLAH knows


Subhanallah


Nota: Tulisan kali ini masih kosong dan tidak berisi. Hampa .Hanya angin lalu. Maaf atas segala kekurangan diri saya.

p/s: Yaaa dia .. Jika itu yang ‘’terbaikk’’ saya terima . moga istiqamah T.T

Du’a kan saya.




you can't control your emotion. But you can always control your action
                                                             

Wallahua’lam


Older Post | Newer Post
//BONJOUR.


Aku hanya mampu mengajak, Aku bukan penghukum. Setelah aku menyeru setakat yang terdaya. Mari robohkan jerijil kejahilan dengan ilmu agar diri tidak terkurung dalam penjara kedangkalan.

umairahsafiyyah.blogspot.com Since May 2011

//Navigation.

//Post. //Admin.


//Tagboard.


Website counter

get this widget here


Daisypath Happy Birthday tickers