Follow | Dashboard
단순 여인
Si peramah yang manis
Tuesday, 5 June 2012 @ 14:54 | 7 Comment [s]

Bismillahirohmanirohim

Terima sms dari sahabat.

Allahu Akhbar 

Terlepas untuk mengwish sahabat saya.
Sekarang sudah bulan berapa?
dan jika dikecam diri, ia berdalih
ini kesalahan ingatan(kononnya)

MashaAllah

Geram dengan diri.

Bila mengingat dia terus teringat siapa sang pencipta kita.
Dia, sahabat yang boleh mengesan senyuman berupa duka saya. Hebat bukan?Terima kasih Allah kerana menghadiahkan dia. *senyum sambil seka mata*
Awal pertemuan di tempat wudhu’ (surau).

Menegur tatkala diri ini terleka. Menyapa untuk dipeduli. Mengerti kamu?

Cemburu.

Tinggi .Manis dan sangatlah peramah orangnya. menenangkan. Ilmu agamanya jugak perghh! Untung badan. (promote kawan ker ni, hisyy) kah3.

Dia ajar diri ini untuk tidak takut pada jatuh kerana dia ada untuk pegang erat-erat.Sweet moment itu banyak dekat surau. *senyum guling-guling*
Kami jugak ada ' bulatan gembira' . Usrah. sama-sama.

' Dia buat saya berfikir banyak perkara. Tarik saya saat lemas dalam arus yang memeningkan dan melekakan.
Dia sangat peramah yang kadang-kadang membuatkan saya rasa rendah diri.Muhasabah diri banyak-banyak
ya,peristiwa itu saat dia melayan orang tua seperti kawannya sendiri membuatkan diri ini terpukul! Sangatt.
Saya nak jadi lebih baik dari itu.inshaAllah' 

Kongsi suka duka. Err cerita pasal si songkok dan si 8 eh? etc(sekarang tak lagi lah)haha.
Tak buat perkaraa lagho tu lagi.haishh.(itu zaman jahil-jahil dulu) ekeke ;p
Rindu itu kadang-kadang perlu disimpan bukan?

Ya,Selebihnya biarlah kemanisannya saya simpan.Sangat mahal tahu. Dia Maha Mengetahui.

Cik Ramlah binti Darwis,Sahabatku dunia dan akhirat inshaAllah. Selamat ulangtahun ke20. Sayang kamu kerana Allah ! (walaupun lambat nak cakap juga).

Allahumma, thabatkanlah kami diatas jalan menuju kepadaMU

mata dan hati telah dialiri darahku
maka wahai Robbi,
jadilah penolongku atas mata dan hatiku
amin.

Cuaca disini ‘mendung’ lagi.
Apakah ini? keaktifan gland air mata melanda barangkali ya?

Tidak akan ke mana dengan adanya jodoh atas izin Allah S.w.t.


Si peramah yang sukakan senyuman
                                                     

Pengakuan: Daya ingatan amat lemah untuk mengingati hari bersejarah sesiapapun. Hari kelahiran diri pun kadang-kadang lupa jugak. Aduhaiii.Alasannnn. haha

Nota: Ram,Sebenarnya mahu publish entry ni semalam tapi mata minta haknya untuk tutup sebentar. Pendek entry ni sebab tak boleh lawan ‘’hadiah’’ tahun lalu. Terima kasih sahabat. Jaga diri disana!

wallahua'lam


Older Post | Newer Post
//BONJOUR.


Aku hanya mampu mengajak, Aku bukan penghukum. Setelah aku menyeru setakat yang terdaya. Mari robohkan jerijil kejahilan dengan ilmu agar diri tidak terkurung dalam penjara kedangkalan.

umairahsafiyyah.blogspot.com Since May 2011

//Navigation.

//Post. //Admin.


//Tagboard.


Website counter

get this widget here


Daisypath Happy Birthday tickers