Follow | Dashboard
단순 여인
people change
Monday 28 January 2013 @ 16:53 | 2 Comment [s]


Assalamualaikum wbt


                                                                   (I)

Kita cuma perlu langkah pertama sebelum langkah-langkah lain Allah ''sambut'', ''genggam'' dari atas dan melorongkan haluan kita. 

walau langkah pertama kita, mungkin hanya berpatah ke belakang, menangis sekejap, merayu, memohon ampun! sebelum langkah-langkah lain, Allah bungkuskan dalam hati kita yang tenang, untuk di rungkai bila-bila masa!  _Us 


Ayuh berlumba ke arah Firdausi itu!


                                                                    (II)

bila semalam, tersedu-sedan mendengar lantun surah yusuf, dan bila yang di sebakkan itu juga datangnya dari sedu-sedan, tangis harap nabi yaakub a.s   (12:86)
Teringat kisah 2 tahun yang lalu. Allahu Allah.
.......
Redha dengan itu.
Maka surah yusuf sudah menjadi antara surah pebret!

                                           
                                                                    (III)

Oh siyes, saya sudah semakin jatuh cinta dengan Darul Furqan!
Kerana apa? disitulah hati saya dilatih, di situlah hati saya tertaut pada hati-hati yang rindukanNya. Dan yang paling penting DF hanya "special" untuk muslimat.huh! err tiada percampuran! Ikhtilat dijaga. mereka bergerak sendiri. Tidak seperti "oraganisasi islamik" yang lain. (err paham-pahamlah). In sha allah di sini semua terjaga. 


Kakak-kakak naqibah yang super ohsem, ihik!
Merekalah ayah,abang,ibu..yang menjaga sepanjang dalam kampus,
Sangat tabah menjaga adik-adik akhowat dengan comel-comel ini.kahkah.
Err tak pernah marah even saya selalu datang lewat liqa'usrah (ada kelas katanya :P), namun senyuman yang diberi.oh om-nom-nom.
"Kalau nak dengar ceramah islamik yang umum, make sure ada tabir!"
''Baik kak!"
Jaga mata tu! huehehe
SubhanaAllah.

Jazakillahu khairan kathira

Sangat kagum dengan kesungguhan mereka di jalan dakwah.
Moga Allah menghitungnya.

                                                                    (IV)

Alhamdulillah baru-baru ini ramai chinggu (aka kawan/sahabat) yang mahu berubah. Ya buat insan-insan yang terpilih olehNYA.. beruntunglah!

oh rindunya untuk menulis ini,namun orang itu hanya menulis bila berkeinginan.Astaghfirullah. Bukan itu maksud saya.
Tidakk.
saya yang lemah dalam mengurus masa ni T_T
apakah? sila jauhi amalan buruk ini.huhu.


O Allah tetapkanlah hati ini dijalanMU.


Allahu Rabbunal Ghofur,bimbing nafsu liar kami.
sederhanakan hati jasad kami.

ameen.




Baju kaler merah cakap:
" nama saya mikail wafy,teruskan cool2 menjaga iman "
(sambila peace terbalik) ehe <3



May Allah bless :*
Have a bless 2013 !
Let's strive for the better version of us in shaa Allah :')


Wallahua'lam.




                      









Older Post | Newer Post
//BONJOUR.


Aku hanya mampu mengajak, Aku bukan penghukum. Setelah aku menyeru setakat yang terdaya. Mari robohkan jerijil kejahilan dengan ilmu agar diri tidak terkurung dalam penjara kedangkalan.

umairahsafiyyah.blogspot.com Since May 2011

//Navigation.

//Post. //Admin.


//Tagboard.


Website counter

get this widget here


Daisypath Happy Birthday tickers