Follow | Dashboard
단순 여인
Sayonara awan!
Wednesday 10 April 2013 @ 22:38 | 0 Comment [s]

Bismillahirrahmanirrahim..



"aku ingin mencintaimu dengan sederhana;

dengan kata yang tak sempat diucapkan

kayu kepada api yang menjadikannya abu

aku ingin mencintaimu dengan sederhana;

dengan isyarat yang tak sempat disampaikan

awan kepada hujan yang menjadikannya tiada"

Sapardi Djoko Damono




" Ketika mana bila bulan berbisik mencari di manakah kekasih hatinya,

yang boleh melindunginya dari terjahan kuat angin yang membadai,

ketika mana bila awan juga yang sentiasa mencari wajah bulan untuk di usapnya.

Akhirnya tiupan angin menolak awan ke arah bulan. Dan bulan tersipu malu menunduk bila

di renung oleh awan "

MyPi



Aku menantikanmu bagai tetes tirta di pasir,
bagai kesunyataan hujan tanpa air,
zikir tanpa akhir. 

Namun..


Selamat tinggal semalam.
Tinggallah engkau wahai memori semalam.

Selamat tinggal.
Hiduplah baik-baik T.T
cc: awan        

                                                                                         



Older Post | Newer Post
//BONJOUR.


Aku hanya mampu mengajak, Aku bukan penghukum. Setelah aku menyeru setakat yang terdaya. Mari robohkan jerijil kejahilan dengan ilmu agar diri tidak terkurung dalam penjara kedangkalan.

umairahsafiyyah.blogspot.com Since May 2011

//Navigation.

//Post. //Admin.


//Tagboard.


Website counter

get this widget here


Daisypath Happy Birthday tickers