Follow | Dashboard
단순 여인
No title
Tuesday 2 July 2013 @ 15:23 | 0 Comment [s]

Bismillah

Play dari lapy. Mendengarkan alunan huruf-huruf dan bab-bab yang “nyaman
-maher zain,paradise. cubalah^^

pertama kali mendengar bait-bait indah dendangan penyanyi yang suka memakai tweed cap ini apabila menghadiri kenduri kahwin sedara sabtu lalu (dipaksa pergi dan terpaksa pergi). #kurang gemar pergi kenduri atau tempat-tempat yang banyak orang ngehngeh.
omo-omo,
"omeinya lagu ni". terdetik dalam hati.
balik dari kenduri terus google dengan rakusnya,hahaha.

Terasa kering.
Kasihan kerana saya si tukang cerita paling bisu yang mempersembahkan tulisan yang kosong. tapi.. (sila sambung dengan menggunakan ayat sendiri) Ek? haha

uhhh, kenalkan budak bakal menginjak 21 tahun ini;
Saat mereka bergerak seiring, saya melangkah sendirian tanpa sesiapapun. Saya bermula dari kosong. Awak tahu tak?

Sangat tersentuh dengan ini. sangat,sangat.
terdiam,terpukul dan tertampar dengan semua yang saya lihat ini.
ya betul, ini bukan sesutu yang baru,malah sudah lama membekas. kasihan mereka.
#FREE SYRIA


I'm sorry T.T
bersabarlah saudaraku,sikit masa lagi..

sedih tengok wajah mulus adik ini. comelnya. bersih. kasihan T.T
Allah!

Dalam page si cantik muslimah,wardinasafiyyah ada terbaca sesuatu:
Syria..you're in my heart EVERY SINGLE DAY! I'm sorry I cant do much. I feel hopeless I do. I'm sorry Palestine. I'm sorry Africa. I'm sorry Pakistan. Iraq,Afghanistan. I'm sorry World. Im sorry Malaysia. Im sorry to all those are still homeless, on the streets cold and hungry. I'm sorry to all children having to see their mums selling their bodies. I'm sorry you have not be given an identity. I'm sorry you're not sent to school for you to live respectfully. The world is in chaos. May we put we care,time and effort where it matters most.

bersabarlah wahai saudaraku.T.T

Ummah sleeping with Akademi Fantasia dan segala lagha. i'm sorry! T.T
LAGHA?

Terus teringat dengan pesanan murobbi saya, kalau nak berubah kita mesti buang benda lagha dalam diri kita. cerita korea saya? uhuk-uhuk. Baru-baru ini saya telah kehilangan buat selama-lamanya folder saya yang dalamnya ada video cerita korea itu. auwww. 

Mulanya sangat sedih tapi bagi saya ini mungkin sebagai cara untuk "menyucikan hati". Sebenarnya sudah lama ingin menekan papan kekunci "delete" tapi tiada kekuatan untuk itu.
TERdelete merupakan satu solusi yang tidak terjangga! uwaaa
Sesungguhnya saya adalah peminat cerita korea/jepun yang agak tegar.huhuhu.

Alhamdulillah,
Allah permudahkan.

ohya, cuti sem tengah khusyuk dan tawadduk dilakukan. Mengisi aktiviti harian sebagai ala-ala perempuan melayu terakhir dekat kampung satu kemestian! (ecewahh bajet) ek? tipuu haha.

perjalanan menaiki bas selama 9 jam ke kampung halaman baru-baru ini telah menguji diriku. (naik bas ja yang mampu,flight? fulus dah kering) bahaha.

Err seat saya bersebelahan dengan yang tidak sepatutnya.
Ouch!
Kalut seketika membuatkan diri telah menjadi haru-biru. 
uhuk-uhuk! bila dipikir, sangatlah memalukan tahap "ketidaktenanganku",
Sifat ke"gelabahan" yang mencapai tahap maksima meliputi diri.
Maaf inchik sekian, saya tidak boleh duduk! walaupun inchik sekian sangatlah ganteng  kahkah. astaghfirullah.
Lalu saya memilih jauh-jauh.
saya lebih takut DIA.
Mahal itu pasti! kankan (:
moga sentiasa dalam jagaanNYA.
in sha Allah.


Simpan,buat yang halal.

Wallahua'lam.


Older Post | Newer Post
//BONJOUR.


Aku hanya mampu mengajak, Aku bukan penghukum. Setelah aku menyeru setakat yang terdaya. Mari robohkan jerijil kejahilan dengan ilmu agar diri tidak terkurung dalam penjara kedangkalan.

umairahsafiyyah.blogspot.com Since May 2011

//Navigation.

//Post. //Admin.


//Tagboard.


Website counter

get this widget here


Daisypath Happy Birthday tickers